Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spirituální ekologie: spolek Zeměsouznění
Skoumalová, Tereza ; Spalová, Barbora (vedoucí práce) ; Divíšek, Tereza (oponent)
Tato práce se zabývá spirituálními aspekty ekologických hnutí. Pro výzkum jsem vybrala spolek Zeměsouznění, který momentálně pracuje na postavení první české ekovesnice na pozemku bývalé obce Pěčkovice. Pomocí kvalitativního výzkumu jsem se snažila zodpovědět otázky týkající se motivace a zájmů o enviromentalismus a spiritualitu, jak se tyto dvě témata vzájemně ovlivňují. Zároveň práce vysvětluje jejich propojení s projektem vystavění ekovesnice. Pojem spirituální ekologie je v českém kontextu zatím neukotvený, a proto se tato práce věnuje, jak se spirituální ekologie projevuje na území České republiky. Snažím se zodpovědět v čem se ekologie může projevovat spirituálně, jaké hodnotové systémy členové spolku zastávají a jakou roli hraje ve spolku komunita.
Loutkové divadlo jako výchovný prostředek předškolního vzdělávání
ŠVEJKAROVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá využitím loutek v předškolním vzdělávání na podporu utváření pozitivních modelů chování u dětí. Teoretická část je zaměřena na vývoj loutkového divadla, dále na historii, druhy a funkce loutek a následně i na loutky z pohledu dítěte. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jaké má loutkové divadlo a samotná loutka vliv na budování morálních hodnot a v neposlední řadě na socializaci dítěte mateřské školy. Zvolen byl design kvalitativního výzkumu za použití metody fenomenologického zkoumání a akčního výzkumu.
Víra a morální hodnoty sociálního pracovníka v pomáhajících profesích
Fiedlerová, Michaela ; Stretti, Sylvie (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Resumé Víra a morální hodnoty sociálního pracovníka v pomáhajících profesích Faith and moral values of social workers in the helping professions Michaela Fiedlerová Tato bakalářská práce se věnuje roli víry a hodnot v sociální práci, poukazuje na oblasti, kde náboženství a spiri tualita mají již své pevné místo a odhaluje také stinné stránky religiozity a krizové situace vznikající při zapojování svého světonázoru do vztahu sociální pracovník - klient, ať je věřícím kterákoli z těchto stran. Práce se dále snaží zodpovědět otázku, zda a pokud ano, do jaké míry může sociálního pracovníka ovlivňovat při výkonu služby jeho náboženské přesvědčení. Úskalí religiozity v sociální práci spočívá především v tom, že sociální pracovník může ke svému úkolu přis tupovat jakožto k náboženské misi, více či méně vědomě může vyvíjet tlak na klienta (či kolegy), aby akceptovali jeho chápání světa, v yznávali stejné hodnoty a to dokonce stejným způsobem. Sociální pracovník má nad klientem značnou moc, a to jak legitimní, vyplývající z jeho pozice, moc expertní a především moc vyplývající z kontroly zdrojů. Aby moc sociálních pracovníků byla omezena ve prospěch klientů, vznikají etické kodexy, například Etický kodex sociálních pracovníků ČR. Ty definují mj. nutnost rovného zacházení a předcházení diskriminaci z náboženských...
Morální disstres učitelů
Matulová, Jaroslava ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou morálního distresu učitelů na českých základních školách. Je členěna do dvou částí. První, teoretická, je věnována vysvětlení základních pojmů, které souvisí s etickou stránkou učitelské profese. Od obecnějších pojmů jako jsou etika, morálka, stres se přechází k heslům, jež jsou pro tuto práci stěžejní - morální distres, kritická událost. Druhá část je praktická. Na základě analýzy dat získaných kvalitativním výzkumem se autorka pokouší popsat a kategorizovat podoby morálního distresu. Zaznamenává různé způsoby řešení kritických situací a jejich možný vliv na psychiku a další práci pedagogů. Práce by mohla posloužit jako podklad pro další následný výzkum, popřípadě jako materiál, na jehož základě by mohly být navrženy strategie, které by pomohly učitelům podobné situace co nejlépe zvládnout. KLÍČOVÁ SLOVA Morálka, etika, sociální vlivy, kritická událost, dilema, morální distres, stres
Řada nešťastných příhod Lemony Snicketa a Harry Potter Joanne Rowlingové jako příklady současné angloamerické morální fantasy
FRANKOVÁ, Nikola
Práce se zabývá interpretací příběhu s názvem Řada nešťastných příhod (Series of Unfortunate Events) amerického autora Lemony Snicketa a Harryho Pottera anglické spisovatelky Joanne K. Rowlingové. Při rozboru bylo přihlédnuto k morálním a etickým aspektům jednotlivých motivů a symbolů, a k významu lidských hodnot v jednání konkrétních postav. Vlastnosti jednotlivých protagonistů byly analyzovány v souvislosti s šířením dobra a zla, a jejich vlivem na dětského čtenáře. Nejdůležitějším hlediskem bylo konání dobra podle zásad Lévinasovy etiky, přičemž za nejvyšší morální hodnotu je považováno sebeobětování hrdinů.
Nevyužívaný institut klauzule či výhrady svědomí novináře v české žurnalistické samoregulaci
Melicharová, Eliška ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Ve své bakalářské práci se zaměřím na téma "klauzule či výhrad" svědomí novináře jakožto nevyužívaný institut v české žurnalistické samoregulaci. Mimo tato práce také poukazuje na to, zda čeští novináři uplatňují veškerá svá práva, a především pak klauzuli svědomí, nebo zda etické kodexy a další instituty nevyužívají. Žurnalisté mohou být při svém povolání být vystaveni tlaku, ať už ze strany vedení média, nebo ze strany např. politické reprezentace. Novináři by svou práci měli vykonávat podle svého nejlepšího svědomí, jelikož ovlivňují veřejný život společnosti. Z těchto důvodů je důležité si uvědomit, že novináři potřebují jistou formu právní ochranu. Tato ochrana funguje skrze etické kodexy, skrze interní samoregulaci daného média. Mimo základní práva a povinnosti novinářů může být v etickém kodexu ustanovena institut klauzule či výhrada svědomí novináře, který opravňuje novináře odmítnout práci, jestliže je v rozporu s jeho morálními zájmy. V České republice je výhrada svědomí novináře ustanovena v Kodexu České televize a v Kodexu Českého rozhlasu. Pomocí rozhovorů s českými žurnalisty jsem zmapovala, zda jsou tyto právní ochrany novináři v českém mediálním prostředí využívány.
Využití hudebních činností k upevňování morálních hodnot u dětí v mateřské škole
HUSÁKOVÁ, Jitka
Bakalářská práce Využití hudebních činnosti k upevňování morálních hodnot u dětí v mateřské škole se zabývá možnostmi využití hudebních činností k osvojování základů morálních hodnot v mateřské škole. V teoretické části je zahrnuto vymezení pojmu morální hodnoty a charakteristika základních hodnot, výchova k hodnotám v současné společnosti. Dále se práce zaměřuje na hudební činnosti v mateřské škole, jejich druhy a využití ve výchově k hodnotám, popsána jsou specifika předškolního vzdělávání se zřetelem k věkově heterogenní třídě mateřské školy, evaluace vzdělávacího programu a pedagogické hodnocení morálních hodnot u dětí v mateřské škole. V praktické části je vytvořen program hudebních aktivit zaměřený na osvojování základů morálních hodnot. Program je zrealizován ve věkově heterogenní třídě mateřské školy a vyhodnocen podle předem připraveného evaluačního plánu. Je použita metoda strukturovaného pozorování. Kromě zmapování možností využití hudebních činností k osvojování základů hodnot je zjišťováno, jak tyto aktivity ovlivní jednání dětí ve skupině.
Využití lidové písně k upevňování morálních hodnot dětí v mateřské škole
TŮMOVÁ, Jana
Tato práce se zabývá možnostmi využití lidové písně k upevňování morálních hodnot v mateřské škole. V teoretické části je zahrnuto vymezení pojmu morální hodnoty a charakteristika jednotlivých hodnot, dále se práce zabývá problematikou výchovy k hodnotám v současné společnosti. Práce se dále zaměřuje na lidovou píseň, její charakteristiku a možnosti využití ve výchově k hodnotám se zřetelem k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. V praktické části je vytvořen program aktivit vycházející z lidových písní, zaměřený na osvojování základů morálních hodnot. Pro evaluaci programu je použita metoda strukturovaného pozorování, kdy sledovaným souborem je věkově heterogenní třída mateřské školy. Cílem práce je přinést náměty pro využití lidové písně ve výchově k hodnotám a zjistit, jak práce s písní s morálním obsahem ovlivní následné jednání a uvažování dětí ve skupině.
Logoterapeutické hodnoty ve výuce žáků 2. stupně ZŠ
MODRÁČKOVÁ, Veronika
Práce se zabývá psychologickým směrem logoterapie. Její teoretická část seznamuje s jejím vznikem, vývojem a obsahem, v podobě logoterapeutických hodnot. Tyto hodnoty jsou podrobně rozpracovány tak, aby je byl schopen pochopit žák 2. stupně ZŠ. Dále uvádí shrnutí stupně vývoje, odpovídající věkové kategorii žáků na 2. stupni ZŠ, jak v rámci tělesné a psychické, tak noologické. Praktická část obsahuje implementaci logoterapeutických hodnot do výchovy a vzdělávání žáků na 2. stupni ZŠ do Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělání. Jedná se o zařazení lásky, víry, naděje, smrti, utrpení a viny tak, jak jí chápe logoterapie, do předmětu Etická výchova nebo průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.